Díjeső a képzőművészeti versenyen

2019.04.15

A Pécsi Egyházmegye képzőművészeti díjait idén az április 6-i pedagógusnapon adták át. A kiállított és díjazott pályamunkák megtekinthetők egy éven át a Pécsi Püspöki Hittudományi Főiskola első emeleti galériájában (Pécs, Hunyadi út 11.).


Díjazottak

  • Gyömörei Janka első osztályos tanuló
  • Varró András első osztályos tanuló
  • Várda Dorka ötödik osztályos tanuló
  • Völgyi Bercel hetedik osztályos tanuló

Kiállítottak

  • Gyimesi Dominika harmadik osztályos tanuló
  • Hóbár Jakab harmadik osztályos tanuló
  • Horváth Ilona harmadik osztályos tanuló
  • Stemler Birigtta harmadik osztályos tanuló
  • Velki Márta harmadik osztályos tanuló  


Az évek óta tartó színvonalas és igényes gyerekmunkák beküldése után Varró Borbála felkészítői díjat kapott. 

Őt kérdeztem a művészeti képzésről, iskoláról, lehetőségekről.


Mióta vesz részt az abaligeti iskola ezen a képzőművészeti pályázaton?
Amióta az abaligeti iskola egyházi fenntartású, azóta évente részt veszünk a Pécsi Egyházmegye képzőművészeti pályázatán. Ez alól kivételt képez pár év, amikor valami oknál fogva nem jutott el a pályázati kiírás az iskoláig. Az elődöm és egyben Édesanyám Kormos Erzsébet (Böbe néni) tanítványai is minden évben szép eredményekkel szerepeltek az akkoriban még a Dóm múzeumban rendezett rendkívül színvonalas pályázati kiállításon. 

Milyen művészeti képzésre van lehetőség az abaligeti iskolában?
Az iskolánkban működő alapfokú művészeti oktatásban lehetőségünk van magasabb óraszámban foglalkozni a gyerekekkel mind zenei, mind képzőművészeti irányban. Ez jó alap a tehetségek kibontakozására, a gyermekek fejlesztésére. A művészetoktatás sokszor olyan gyerekeket is sikerélményhez juttat, akik az iskolai feladataikban nehézségekkel küzdenek. 

Fogékonyak-e még a mai gyerekek a művészetekre? Nehezebb-e a digitális világ térhódításában a figyelmüket másra fordítani?
A mai világban különösen fontosnak tartom a művészettel nevelést, amikor a gyerekeket már pici kortól rengeteg vizuális inger éri, a látott mesék már mások által feldolgozott látványvilágot tárnak eléjük. Így nehéz feladat előhívni, és megmozgatni a saját fantáziavilágukat, pedig anélkül eredeti és egyedi képet nemigen lehet létrehozni. Szerencsére remek módszerek állnak rendelkezésre, amivel felébreszthető még ez a belső világ, és minél kisebb korban kezdünk vele dolgozni, annál könnyebb eredményt elérni.